Hoe verkoop te benaderen

Bedrijven


Productie

Eén verkoopaanpak is om klanten het goedkoopste product te laten kopen, alleen geïnteresseerd in de basisfuncties die ze verwachten en niets extra\’s te vragen. Het probleem hierbij is dat het goedkoopste product niet altijd het beste is. In het geval van basisproducten is deze aanpak echter zeker effectief. In ons land zijn er bijna geen monopolies meer, maar deze aanpak is ook effectief tegen zulke bedrijven, natuurlijk in het geval van tekorten, maar meestal is er niet veel dreiging meer van zo\’n dreiging.
propojenost podnikatelů

Producten

Om aan de behoeften van klanten te voldoen, blijven ze verbeteren wat ze produceren. Het kan echter gemakkelijk gebeuren dat te veel verbeteringen de uiteindelijke prijs verhogen, waardoor klanten het simpelweg niet meer willen kopen en geïnteresseerd raken in goedkopere, minder goed uitgeruste modellen. Het andere is dat de behoeften van je klanten kunnen veranderen, of dat iemand anders een latente behoefte ontdekt en je failliet maakt.

Verkoop

Dring ze ten koste van alles de markt op. Agressief adverteren en verkopen. Blijf die klant pushen tot hij uiteindelijk koopt. In dit geval kan de resonantie na de aankoop echter averechts werken en kan het product een slechte reputatie krijgen op het internet en onder bekenden.
marketing z kartiček

Marketing

De laatste en nu meest geprefereerde managementmethode. Het houdt rekening met de behoeften van klanten en probeert het beter en effectiever te doen dan zijn concurrenten.
Marketing is niet alleen reclame, maar een manier van bedrijfsfilosofie. Een fundamentele fout die nog steeds veel wordt gemaakt is dat marketing niet hetzelfde is als de rest van het bedrijf, d.w.z. financiën, personeelszaken, onderzoek en ontwikkeling…
wanneer het op hetzelfde niveau wordt geplaatst als de rest van het bedrijf.
Marketing moet de inspanningen van het hele bedrijf integreren en het bedrijf verbinden met zijn klanten.
Communiceer met klanten om erachter te komen wat ze willen en nodig hebben.
Geef leiding aan andere afdelingen van de onderneming en richt verbeteringen en ontwikkelingen op klanten.
De marketingfilosofie moet verankerd zijn in de hele onderneming en moet bekend zijn bij, begrepen worden door en geaccepteerd worden door iedereen, tenminste voor zover dat nodig is.

Scroll to top