Zelfs de meestertimmerman kan fouten maken.

Kopen


Je zegt tegen jezelf dat het jou niet kan overkomen, maar het omgekeerde is ook waar. Als je winkelt bij een gerenommeerde online verkoper, is het heel onwaarschijnlijk dat je in een oplichter trapt. Als je tweedehands of nieuwe goederen koopt via een online bazaar, zoals ze tweedehands goederen noemen, is de kans groter dat je oplichters en fraudeurs tegenkomt.

kreditní karta

Het verkopen en kopen van tweedehands goederen is tegenwoordig erg populair, vooral op sociale media, waar je veel verschillende soorten bazaars tegenkomt, waaronder bruiloftsbazaars, moederbazaars, dierenbenodigdheden, speelgoed en kleding. Op deze bazaars kun je zelfs jezelf verkopen. De meeste bazaars zijn opgezet met goede bedoelingen en mensen kunnen er voor een paar dollar ongewenste, ongebruikte spullen verkopen die nog nuttig zijn voor iemand anders.Maar er zijn er een paar. Ze azen op menselijke eenvoud en goedgelovigheid. Tegen de tijd dat ze ontdekt worden, is het meestal al te laat. We hebben het over oplichters die mensen geld afhandig maken onder het mom van de verkoop van een bepaald product dat ze waarschijnlijk nooit zullen zien, behalve op een aantrekkelijke foto. Je weet hoe je ze kunt vermijden. Hier zijn vijf tips om niet in zwendel te trappen.

1.Controleer het profiel van de verkoper.

Je ziet aantrekkelijke en interessante advertenties. Controleer het profiel van de verkoper, met name wanneer hij zijn profiel heeft aangemaakt, welke gegevens hij heeft en hoeveel vrienden hij heeft, voordat je verder informeert naar het object. Dit lijkt misschien onredelijk voor jou. Denk na over wie je meer vertrouwt: iemand die zijn profiel een week geleden heeft aangemaakt, geen vrienden heeft en zijn naam uit bizarre bijnamen bestaat, of iemand die zijn account al vijf jaar heeft, zijn naam op geen enkele manier heeft veranderd en meer dan genoeg vrienden heeft.

Elektronický obchod

2.Productgegevens

Aarzel niet om details te vragen over het product dat je gaat kopen. Bijvoorbeeld eventuele gebreken als die nog niet in de advertentie staan. De foto lijkt niet te passen. Vraag om een nieuwe. De verkoper zou geen probleem moeten hebben met het beantwoorden of opnieuw fotograferen van het item, maar als hij moeilijk, ongemakkelijk of nerveus lijkt over uw vraag of verzoek, moet u de winkel verlaten.

3.Profielcontrole.

Informeer naar verkopers in andere groepen en bazaars. Er zijn speciale groepen en websites die oplichters op profielnaam registreren.

4. Alleen vooruitbetaling.

Als een verkoper je geen keuze geeft en je onder druk zet om vooruit te betalen, wees dan op je hoede en vermijd zulke winkels als dat mogelijk is. Hoogstwaarschijnlijk zit je dan met honing om je mond waarom er geen andere opties zijn toegestaan. Maar de uiteindelijke beslissing is aan jou. Ik raad privé afhalen aan, die duurder zijn na 250 km, en als afhalen lastig is, kies dan voor rembours als die optie beschikbaar is en blokkeer de betaling voor het geval het pakket een afwijking vertoont.

5.Wees voorzichtig.

Last but not least, wees voorzichtig in alle aspecten. Voor dure goederen moet je kiezen voor een echt persoonlijke levering. Kijk goed naar je interacties met de verkoper en als iets je niet bevalt, moet je geen zaken met hem doen. Een te goedkoop artikel betekent misschien niet meteen dat het om oplichterij gaat, maar als de prijs verdacht laag is, is er iets mis. Je moet ook je instinct volgen.

.

Scroll to top